Razlogov za vzdrževanje telesne moči tudi v času nosečnosti je mnogo. Da je Plesni pilates ena izmed najboljših možnih izbir, že vemo. Katerih pa je tistih 5 razlogov zakaj bi bodoče mamice za svojo nosečniško vadbo izbrale prav to:

  1. Močnejša TRANSVERSE ABDOMINIS (prečna trebušna mišica), ki pomaga preprečiti Diastasis recti (razmik rektusov – levega in desnega dela preme trebušne mišice)

To je prvi razlog, saj je tako zelo pomemben. Eno izmed najpogostejših napačnih prepričanj je, da v času nosečnosti ne smemo krepiti trebušnih mišic. To nikakor ne drži. Še kako pomembno je, da krepimo trebušne mišice! Vendar se moramo osredotočiti na prave! Nosečnica mora namesto preme trebušne mišice, ki jo je vajena krepiti do sedaj (to je tista, ki izgleda kot six pack), krepiti predvsem prečne (stranske) trebušne mišice.

To pomeni, da se mora nosečnica izogibati vsem vajam, pri katerih mora dvigati telo v nasprotni smeri gravitacije (trebušnjaki, žogica, črka C, zapiranje knjige…), krepiti pa mora prečni mišici – občutek je, kot bi si zapenjala nekakšen notranji korzet. Pravilna izvedba in krepitev teh mišic pomagata preprečiti prevelik razmik med desnim in levim delom preme trebušne mišice (diastasis recti), do katerega pride zaradi večanja maternice. Do razmika pride, ker je to naravna obramba telesa, saj prepreči prevelik razteg mišice, vendar lahko v primeru prevelikega razmika povzroči kup težav. Zaradi tega je pomembno, da globoke trebušne mišice in transversus poskrbijo, da vse ostane trdno na svojem mestu.

** V kolikor ne veste, če imate prevelik razmik, prosite svojega pilates inštruktorja, da vam pokaže in preveri stanje.**

Diastasis-Recti-Diagram

Razmak rektusov oz. preme trebušne mišice

 

  1. Močnejše MIŠICE MEDENIČNEGA DNA

Večina žensk je že slišala za ”Keglove vaje”, a le malo se jih zaveda kako pomembno je, da so te mišice močne. Ena izmed glavnih funkcij medeničnega dna je, da podpira organe trebušne votline. Ko maternica raste, potrebuje vedno večjo podporo, zato je treba mišice medeničnega dna primerno okrepiti. Po drugi strani se morajo med porodom mišice medeničnega dna popolnoma sprostiti, da lahko skozi spustijo novorojenčka. Zelo pomembno je torej, da se nosečnica nauči imeti te mišice pod kontrolo. Ne samo, da jih zna stisniti, ampak tudi sprostiti. Da so mišice medeničnega dna močne, je pomembno tudi po porodu, saj pomagajo vrniti stanje v prenosečniško in preprečijo pojav inkontinence. Na vsakem pilatesu za nosečnice sestavljajo ”Keglove vaje” pomemben del vadbene enote.

pf_nice2

Mišice medeničnega dna v normalnem in oslabljenem stanju

  1. Boljši nadzor dihanja

Z rastjo ploda se diafragma dvigne visoko v prsni koš. Kljub temu, da kapaciteta pljuč ostane enaka, je dihanje oteženo. Pilates dihanje poteka s pomočjo medrebrnih mišic, kar pomaga nosečnici čutiti, da lahko kljub vsemu vdihne globoko. Globoko pilates dihanje pomaga ohranjati hrbtenico fleksibilno, kar prepreči zakrnelost in bolečine. Poleg tega redna vaja dihanja pomaga nosečnici med samim porodom, saj so vse vaje pri pilatesu tesno povezane s pravilnim vdihom in izdihom, tako nosečnica med porodom avtomatsko diha pravilno in si s tem pomaga.

  1. Manj nevšečnosti zaradi spremembe v drži in celotnem mišično-skeletnem sistemu

Med nosečnostjo pride do velikih sprememb v telesni drži. Hormon relaksin omehča mišice in kosti in tako pripravi telo na nosečnost in porod. Stopala se razširijo, medenica se nagne naprej, prsni koš se dvigne… (glej sliko). Pilates teh sprememb ne more preprečiti, saj mora do njih nujno priti, lahko pa pomaga okrepiti mišice okoli bokov in medenice in tako prepreči neudobje v tem delu in v spodnjem delu hrbta, pomaga pa tudi pri ohranjanju ravnotežja. Poleg tega, se s pomočjo pilatesa stanje hitreje vrne v prednosečniško in ne pusti trajnih posledic na drži.

body-changes-during-pregnancy

Spremembe v telesu v času nosečnosti

 

  1. Hitrejše okrevanje po porodu

To je preprosto… bolj, ko je telo močno pred in med nosečnostjo, bolj bo močno po njej. Pa ne gre samo za vrnitev six packov in popolne postave. Mlada mamica mora vsak dan čez vrsto obremenitev: nošenje, dviganje, sklanjanje, dojenje itd., zato so močne roke, hrbet in trebušne mišice izjemnega pomena in preprečijo bolečine, neravnovesje v telesu in permanentne poškodbe.

Opozorilo!

Res je, da nosečnost nikakor ni bolezen, a sprememb v telesu nosečnica ne sme zanemariti! Telo se močno spremeni, saj se pripravlja na izredno težko nalogo in spremembe so ključne, da bo naloga dobro opravljena. Te spremembe so lahko za nekatere nosečnice težko sprejemljive in povzročijo stisko. Ne ženite se preveč! Upoštevajte, da ste to še vedno vi in ohranite stik s sabo, vaše telo pa se je spremenilo in veseli bodite, da se je! Pijte zadosti vode in vadite pod nadzorom strokovnjaka! Uživajte v tem čudovitem obdobju in ne skrbite, časa za vrnitev v fit stanje, bo porodu še veliko! (Mimogrede: v času po porodu se ne zaženite takoj v ekstremno vadbo in razne boot campe! Telo se slabo leto po porodu še vedno ni vrnilo v stanje pred porodom, zato je tudi za poporodno vadbo pomembno, da jo izvajate pod nadzorom strokovnjaka!).

Po Bundle organics priredila:  Anja Oman

Obiščite varno vadbo pod njenim vodstvom:


URNIK&CENIK

[button url=”//plesnipilates.si/prijava/” new_tab=”” button_style=”btn-info” button_size=”btn-large”] PRIJAVA [/button]


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja