1. NOSEČNOST
Hrbtenica je že v času nosečnosti pod velikim pritiskom. Nenadna dodatna teža na sprednjem delu ”prisili” nosečnico, da se nagne nazaj, kar privede do sprememb v drži. Poleg tega oslabljene trebušne mišice dodatno obremenijo hrbtenico. V času nosečnosti zato že marikatera nosečnica začuti prve bolečine v hrbetnici.

 

2. MAMICA
Po porodu mamica izgubi trebuh, ostanejo pa ji večje prsi, ki so težje kot pred nosečnostjo, zato je obremenitev v sprednjem delu večja. Poleg tega spredaj nosi čudovito malo štručko in jo le redko spusti iz naročja. Dojenje, zibanje, ”crkljanje” vse vplivajo na to, da je mamica v zgornjem delu nagnjena naprej, kar spet skuša uravnati tako, da se nagne nazaj. Bolečine v križu so vsak dan hujše in mamico, poleg vseh ostalih stvari na katere mora misliti, obremenjuje še to.

10153138_10154076894219679_7837856357966385467_n

3. REŠITEV
Na srečo lahko mamica bolečine v hrbtenici omili s pravilno držo. To doseže tako, da okrepi roki in globoke trebušne mišice (ne tiste, ki se krepijo s trebušnjaki!). Ko bo mamica dojenčka bila sposobna držati predvsem z mišicami rok in bo okrepila globoke trebušne mišice do te mere, da si bodo s hrbtnimi spet sorazmerno delile držanje trupa, se bo drža zboljašala, bolečine v hrbtenici pa bodo počasi izginile.

4. KAKO?
Najprej je dovolj, da se mamica zaveda trenutka, ko se nagne nazaj. Potem mora čimprej, dokler je dojenček še razmeroma lahek, okrepiti mišice na rokah in v ramenih in mišice trupa. Paziti mora le, da ne krepi zgolj ”six packov”, saj ji to ne bo dosti pomagalo oz. bo situacijo še poslabšalo.

VAJE
Nekaj vaj že lahko najdete na spletni strani na moji FB strani. Seveda pa se lahko pridružite vadbi za mamice z dojenčki, plesnemu pilatesu za nosečnice ali plesnemu pilatesu za ženske.

Poskrbite za svojo hrbtenico in sledil bo tudi vaš um!


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja