Ko postaneš mamica, se ti življenje obrne na glavo. Ne v negativnem smislu, ampak pride do sprememb, ki si jih prej nisi mogla predstavljati, saj se ti še nikoli niso zgodile. Postala si mamica majhni nebogljeni štručki, ki je odvisna od tebe in se nate zanaša. Sploh prvih nekaj mesecev si njeno vse. Njena mamica, njen svet. Precejšnja obremenitev. Prijetna in nenadomestljiva, a vseeno obremenitev.

FIZIČNE SPREMEMBE
Tvoje telo se je spremenilo. Če nisi pridobila novih kilogramov,je morda prišlo le do spremembe v drži ali se je nekaj maščobe nabralo tam, kjer je prej nikoli nisi imela. Dojke so povečane in lahko so precej boleče. Lahko pa sploh ni prišlo do vidnih znakov na tvoji postavi, lahko so se spremembe odvile samo v telesu. Sprostili so se določeni hormoni, ki vplivajo na čvrstost in utrujenost telesa. Mišice in kosti so zmehčane še od poroda, opaziš malo večje izpadanje las ali pa si večkrat utrujena (povsem razumljivo). Vse te spremembe so normalne in doletijo vse mlade mamice.

PSIHIČNE SPREMEMBE
Postala si mamica. Nisi več odvisna samo od sebe, ampak je od tebe odvisen še nekdo. V družbi si prevzela neko vlogo, katere videz in obnašanje sta nekako določena in pod budnim nadzorom vseh prijateljev, znancev, bližnjih in celo popolnih neznancev. Od tebe se pričakuje, da boš neka popolna mamica, ki bo izgledala fenomenalno, obenem pa imela čisto stanovanje, otroka hranila samo z bio hrano, dojila 24 mesecev in bila ves čas nasmejana. Srečna, ker si lahko mama. Ta občutek je normalen in vse mlade mamice vedo kako se počutiš.

SPREMEMBE V PARTNERSKI ZVEZI
Tudi partner je postal očka in tudi njemu ni lahko navaditi se na spremembe. Ampak v tem trenutku ga res najbolj potrebuješ. Pri dojenčku, pa tudi zase. Ob novem ritmu življenja, ki je vajin ustaljen ritem popolnoma premešal, težko najdeta čas samo zase, za miren pogovor, objemanje in ljubkovanje. Oba sta utrujena, zmedena in malo živčna, zato si namesto podpore, ki bi jo nujno oba potrebovala, včasih nehote življenje še otežita s prepirom. Tudi to je normalno. Vsi pari gremo čez to in večina se čez nekaj mesecev niti spomni ne več tega težavnega obdobja prvih tednov.

ZAKAJ NUJNO POTREBUJEŠ POPORODNO VADBO?
Razlogov je več, ampak glavni zagotovo ni ta, da boš privlačna za partnerja in okolico. Privlačna si že, vadba pa ti pomaga, da se tega začneš zavedati. Ura, ki si jo enkrat na teden vzameš predvsem zase (dojenček je seveda s tabo in uro izkoristi za občudovanje svoje mamice – Ko boš videla kako te gleda, ko telovadiš, se ti bo stopilo srce!), je nujno potrebna za tvoje duševno stanje. Srednje intenzivna vadba pod strokovnim vodstvom, ti bo dobro dela. Spet boš začutila svoje mišice in se zavedala pomembnosti svojega telesa. Globoko dihanje te bo sprostilo, plesna glasba te bo povzdignila. Inštruktorica bo pregledala tvojo držo in te opozorila na morebitne probleme, ki jih lahko še prevočasno popraviš, če se jih zaveš. Zaprla boš oči, napela mišice in začutila kako ti srce spet hitreje utripa iz povsem pravih, sproščujočih vzrokov.

DRUŽBA
Ko boš prišla na vadbo in se tam srečala z mamicami, ki trenutno preživljajo vse to, kot ti, se z njimi pogovorila o aktualnih temah, predvsem pa se odpravila iz stanovanja v družbo, boš začutila, da si del širše skupnosti, da niti slučajno nisi sama. V družbi boš uživala tako ti, kot bo užival tudi tvoj dojenček, ki bo prvič v življenju priča dinamike skupine ljudi pod vodstvom učiteljice. Ljudje smo družabna bitja in današnji svet nam to počasi odvzema. Ne pusti se!

Poporodna vadba je torej izjemnega pomena za novopečeno mamico, ki bi rada spet začutila kri v svojih žilah, se počutila dobro v svoji koži in se razbremenila od materinskega vsakdana.

Napisala: Anja Oman, inštruktorica Plesnega pilatesa, s poudarkom na nosečniški in poporodni vadbi, lastnica spletnega portala za pomoč mamicam www.maminamaza.si in mamica 😉

PRIPIS: V Ljubljani si seveda vabljena na vadbe k meni, v drugih krajih lahko poiščeš druge poporodne programe, v kolikor so vadbe zate finančni zalogaj, se lahko vadbe lotiš tudi sama. Na youtubu poišči postnatal pilates video posnetke ali se loti sprehodov. V vsakem primeru ti priporočam, da se vadbe lotiš v dogovoru s svojim zdravnikom ali po posvetu s strokovnjakom. Lahko mi tudi pišeš na info@plesnipilates.si in pomagala ti bom z nasveti. Dajmo, mamica! Super si! <3


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja